مدیریت و صنعت

مدیریت و صنعت

Iran Industrial Management
مدیریت و صنعت

مدیریت و صنعت

Iran Industrial Management

شیوه‌های مدیریتی در 9 کشور دنیا

مالزی

کسانی که قصد دارند در مالزی مدیریت موثری بر دیگران اعمال کنند باید از موارد کلیدی مشخصی آگاهی داشته باشند که ممکن است نسبت به آنچه در کشور خود با آن سر و کار داشته‌اند، تفاوت‌های عمده‌ای داشته باشد.

نخست‌اینکه در سیستم سلسله مراتبی مالزی، از مدیران انتظار می‌رود اشخاصی باشند که لایق احترام هستند و‌این احترام بیشتر بر مبنای ویژگی‌های شخصیتی است تا موارد کاری. اشخاصی لایق احترامند که مسن تر باشند و دانایی که سن بالا به ارمغان می‌آورد را به همراه داشته باشند. همچنین اشخاص وقتی شایسته احترامند که رو در روی دیگران رفتار احترام‌آمیز از خود نشان دهند. بنابر‌این، یک مدیر نباید هیچ گاه کاری انجام دهد که موجب خدشه‌دار شدن وجهه زیردستان خود شود. بهترین راه برای تذکر دادن به دیگران استفاده از یک شخص ثالث است.


 
ادامه مطلب ...

جایگاه ایران در گزارش شاخص توسعه منابع انسانی ۲۰۱۴


کشور ایران با دو پله بهبود نسبت به سال گذشته در جایگاه ۷۵ از میان ۱۸۵ کشور و در دسته‌بندی کشورهای با توسعه منابع انسانی بالا است.




هرچند که ممکن است گزارش سالانه شاخص توسعه منابع انسانی جنبه کلان داشته و از پیچیدگی و جزئیات زیادی برخوردار باشد، اما به نظر می‌رسد با تعمق به آن می‌توان برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی در سطح کلان و حتی در سطح بنگاه‌های خصوصی متمرکز بر مباحث توسعه منابع انسانی داشت. متن کامل این گزارش از سایت رسمی برنامه توسعه سازمان ملل متحد به آدرس  http://hdr.undp.org در دسترس است.

نیاز سنجی آموزشی چیست؟




نیازسنجی آموزشی، فعالیتی حیاتی و مهم برای آموزش و بهسازی عملکرد مدیران و کارکنان است. آیا شما یک متخصص منابع انسانی هستید یا خیر؟ بسیار مهم است که شما در اجرای نیازسنجی آموزشی تبحر داشته باشید. این مقاله با دیدگاهی کلی به بررسی آموزش و بهسازی عملکرد مدیران و کارکنان می پردازد و اینکه چگونه نیازسنجی در این فرایند به خوبی تناسب پیدا می کند. در ادامه نیز با دیدی عمیق، به مفاهیم اصلی و گامهایی که درگیر با انجام نیاز سنجی آموزشی است، می پردازد. پیشینه طراحی یک برنامه برای آموزش و بهسازی عملکرد مدیران و کارکنان، شامل سلسله گامهایی است که می توان آنها را در پنج مرحله دسته بندی کرد :

 

نیاز سنجی ، هدف های آموزشی ، طراحی ، اجرا ، ارزشیابی
 
ادامه مطلب ...